Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar Inställningar Sök i forum Forumregler
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från
Mainloop
Personuppgiftspolicy
2024-10-24, 18:16 | #1 |
|
Huva behöver stabiliseras
Jag har köpt en regncape med huva. Problemet är att huvan är sladdrig fram och sitter illa. På en jacka med huva har jag en stabiliserande metallskena insydd i huvans framkant. Metallskenan går att böja så att huvan sitter bättre. Vet någon vad en sådan metallskena kallas eller vilken typ av metallskena man kan använda?
|
2024-10-26, 09:14 | #2 |
|
Kommer inte på vad det heter. En rostfri, seg hm tråd som du kan böja många gånger. Föreslår att du skriver till Bibbistextil.se och frågar Bibbi. Hon är duktig och har sytt det mesta i sina dagar.
Tänker då du ändå håller och jobbar med din regncapé. Jag har också en sladdrig regncapé från Tretorn som är helt fantastiskt bra. Jag tänker ett foder i sammet. Då ligger den kvar på bättre på huvudet. Dessutom ser det snyggare ut. Om du kommer ihåg eller får veta ang tråden. Snälla du, var gullig och gå in och skriv den här. Det vore till stor hjälp även för mig. Vore bra att kunna sy in i en dockklännings kjol. Lycka till!! |
2024-10-27, 14:35 | #3 |
|
Tack för svar
Jag hör av mig när jag vet mera.
|
2024-10-29, 22:25 | #4 |
|
Googla på DIADEM så får du upp ganska många olika i alla prisklasser.
|
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:25.